کجی آلت تناسلی (Chordee)

گاهی اوقات در پسر بچه ها از بدو تولد آلت تناسلی کج می باشد. این کجی را صرفا زمانی می توان متوجه شد، که آلت تناسلی در حالت سفتی قرار دارد. مثلا اول صبح که کودک ادرار دارد و تازه از خواب بلند شده است. این ضایعه مادرزادی، هیچ گونه خطری برای کودک ندارد جز اینکه در آینده در مسأله ازدواج با مشکل مواجه خواهد شد. کجی آلت تناسلی به هر طرف ممکن است باشد (پایین، بالا، چپ یا راست).

مزاحم ترین نوع کجی یا کوردی به سمت پایین می باشد. بعد از آن چپ و راست و در نهایت به سمت بالا.

گاهی این کوردی همراه با بیماری های مادرزادی دیگر سیستم تناسلی مثل بیضه نزول نکرده (Undescended Testis) یا سوراخ نابجای ادراری (Hypospadias) می باشد که در این صورت نیاز به جراحی همزمان وجود دارد.

یک گروه از این بیماران کوردی بدون هیچ گونه ناهنجاری دیگر تناسلی دارند که اصطلاحاً به آن کوردی بدون هیپوسپادیاز (Chordee Without Hypospadias) می گویند. از آنجا که موفقیت تصحیح کوردی به میزان سفتی اجسام غاری آلت تناسلی (Corpus Cavernosum Tunica Albuginea) بستگی دارد، پس بهترین سن برای این جراحی بین ۶ تا ۱۲ ماهگی می باشد، اما در هر سنی که کودک به متخصص ارولوژی ارجاع داده شود، جراحی پیشنهاد می گردد.

بیمار زیر یک پسر بچه ۳۲ ماهه است که در این سن توسط مادر بزرگش کجی آلت تشخیص داده شده بود و متاسفانه خانواده تا این سن، متوجه این مورد نشده بودند لذا برای او تصمیم جراحی گرفته شد.

مراحل جراحی این کودک ۳۲ ماهه:

در تصویر زیر ایجاد سفتی مصنوعی (Artificial Erection)  در این کودک ۳۲ ماهه، قبل از جراحی ایجاد شده است که حدود ۵۰ درجه کجی به سمت پایین و ۱۵ درجه کجی به سمت چپ دیده می شود.

 

 

مراحل انجام این جراحی بسیار ظریف و حساس، در بیمار فوق که کوردی بدون هیپوسپادیاز دارد بدین شکل است که پوست آلت تناسلی را مثل دستکش که از دست خارج می شود (Degloving) بصورت کامل از اطراف اجسام غاری جدا می شود و تمامی بافت های غیر طبیعی برداشته می شود.

در شکل دوم عدم تصحیح کوردی را پس از انجام این دو مرحله می بینیم.

 

 

در این صورت مرحله سوم جراحی، یعنی جدا کردن پیشابراه (Urethra) از اجسام غاری با دقت زیاد انجام می شود که در این بیمار با این کار هم بهبود کوردی اتفاق نیفتاد، لذا مرحله چهارم جراحی یعنی برش های متعدد سطحی بر روی پوسته اجسام غاری (Tunica Albuginea) در قسمت قدامی انجام می شود.

 

 

لازم به ذکر است که در این بیمار قسمت قدامی اجسام غاری به خوبی ساخته نشده و حالت کم رشد یا Dysplastic داشت. با این روش نهایی، بهبود کامل کوردی اتفاق افتاده و برای جلوگیری از بازگشت آن، بخیه های چروک کننده سطح پشتی (Baskin Plication) انجام شد و تصحیح کامل گردید.

 

109 دیدگاه در “کجی آلت تناسلی (Chordee)

    1. با سلام، چند وقتی میشه که در هنگام نعوذ متوجه کجی به سمت بالای آلتم شدم که بعد از کلاهک تا خط ختنه گاه میباشد به سمت بالا، ولی در حالت نعوذ هیچ دردی ندارد، و در حالت طبیعی بین کلاهک و خط ختنه گاه با فشار دادن احساس سفتی میکنم، لطفا با مشاهده عکس ها راهنمایی کنید
      ممنون

  1. سلام آقای دکتر ببخشید چند درصد احتمال داره که عمل بکنید و خوب نشه و احتمال درست شدنش باعمل چقدره؟ ۵۰ در صد؟؟ یابیشتر .و یه سوال دیگه هزینه ی عمل چقدره و بیهوشی موضعی می کنید یا کامل؟؟ خیلی ممنون دستتون درد نکنه

    1. سلام
      احتمال خوب شدن بالاست ولی اول باید معاینه بشه. میزان موفقیت به درجه کجی، جهت کجی و علت ایجاد کننده دارد.
      بیهوشی کامل
      هزینه دقیق نمیدانم

      1. سلام آقای دکتر پسر من ۳ سالشه و آلت صاف هست ولی موقع ادرار کج ترشح میشه علتش چی میتونه باشه یعنی از شکل ظاهری انگار بد ختنه شده و پوست زیر کلاهک کجه ممنون

  2. آقای دکتر سلام.ببخشید اما میشه تقریبی بگید هزینه اش چقدر میشه.واگر باعمل خوب نشد چی؟؟

  3. سلام پسر بچه ۴ ساله ای دارم بعد از ختنه مقداری از پوست جدا شده کلاهک دوباره جوش خورده و باعث کج شدن الت شده باید مجدد بریده شود برای جدا شدن ???

  4. سلام آقای دکتر اگر میشه یه دکتر خوب برای این موضوع در استان مازندران شهرستان آمل معرفی کنید

  5. س . الان نزدیک ۴ ماه است که به سمت پایین خمیده شده . در حالت طبیعی ( زمانی که در حالت نعوذ قرار ندارد، خوب است . ولی هنگامی که در حالت نعوذ قرار می گیرد، به سمت پایین خمیده میشود) و هنگام دخول هیچ مشکلی ندارم و در هردو حالت دردی هم ندارم . لطفا راهنمایی بفرمایید .

  6. سلام دکتر خسته نباشید
    الت تناسلی پسر خالم که ۱۴سال دارد وقتی بزرگ میشود به سمت پایین خم میشه این خطری ممکن هست داشته باشد؟

  7. با عرض سلام
    اقای دکتر اخیرا متوجه شدم که در ناحیه تناسلی در قسمت بیضیه موهای زاءد سفید رنگ روییده که باعث نگرانیم شده ایا دلیل و مشکل خاصی دارم که موی سفید رنگ روییده یا چیز خاصی نیست؟
    ممنون از پاسخگوییتون

  8. سلام آقای دکتر من پسرمو دو ماهگی ختنه کردم الان ۲۰روز از ختنه میگذره هنگام ادرار کردن خیلیی اذیته و گریه و جیغ میزنه کشت ادرارشم خوب بود و مجاری ادرارشم باز بود قطر ادرارشم خوبه الان متوجه شدم که ادرارش کجه آیا نیاز به عمل داره؟خیلی ادرارشو نگه میداره و توی دو مرحله ادرار میکنه

  9. سلام. دکتر جان وقت بخیر ، بنده ۲۷ ساله می باشم و تا حالا هیچ نزدیکی هم نداشتم . آلت بنده در هنگام نعوظ به سمت بالا کج میشه ؛ آیا در هنگام ازدواج به مشکل بر میخورم ؟ در صورت بله راهنمایی بفرمایید .
    ممنون

  10. سلام آقای دکتر
    من پسرم و ۱۴ روزی ختنه کردم ولی از زمانی ک از پوشک گرفتن زمانی ک دستشویی میکنه مسیر ادرار کج میشه و مستقیم نیست توجه ک کردم دیدم از محل ختنه گاه آلت کج میشه
    خیلی نگرانم باید چیکار کنیم الان دو سال و نیم سن داره

  11. سلام آقای دکتر تهران هستیم کجا میتونم برای معاینه بچه مراجعه کنم پسرم ۳ماهه است و از بعد از ختنه متوجه شدم به سمت چپ کمی انحراف پیدا کرده البته وقتی در کوچک ترین حالت هست صافه و وقتی هم ادرار میکنه تقریبا مسیر مستقیمی داره ولی در هرحال به وضوح به سمت چپ تمایل داره ممنون میشم اگر راهنمایی بفرمائید چون واقعا نگرانم

    1. سلام
      اگر اینجور که میگید باشه باید عمل بشه
      از قبل یه فیلم بگیرید و به همراه بیارید.
      برای عمل بنده شیراز هستم.
      تهران مرکز طبی کودکان کنار بیمارستان امام خوبه

  12. سلام اقای دکتد من یه خواستگار دارم که از اشنا ها فهمیدم توی بچگس ب علت کجی ناحیه تناسلی ۴ بار جراحی شده..ایا ممکنا باعث نابارور شدنش توی اینده بشه؟ممنون میشم پاسخ بدید.خسته نباشید

  13. سلام اقای دکتر . پسرم تازه ختنه شده ۱۰ روزه امروز تازه حلقه که گذاشتن در اومده و دیدم کلاهکش کجه زاویه ۹۰ درجه خلاف عقربه ساعت .میشه بگید چیکار باید کنم

  14. سلام آقای دکتر پسرم رو دوماهگی ختنه کردیم الان ۳/۵ هست حدودا یکسالی میشه که بیشتر اوقات ادارش کجه همینطور ایست آلتش به سمت راست هست علتش چی هست؟ آیا نیاز به عمل داره ؟

  15. سلام آقای دکتر
    پسرم رو دو هفته پیش ختنه کردم در هنگام ختنه متوجه شدم دکتر جراح پوست رو هنگام بخیه کردن در یک طرف جمع کرده باقی اطراف صاف الان هم بعد دو هفته حجم پوست اضافی دریک سمت دیده میشه این مورد اشکالی نداره؟ چکار باید بکنم؟

  16. سلام آقای دکتر. خسته نباشید.
    نوزادی یک ماهه داریم. برای ختنه، به درمانگاه مراجعه کردیم که گفتند آلت انحراف دارد و باید پزشک متخصص انجام دهد، زیر نظر پزشک متخصص اطفال انجام دادیم، و در ابتدا حالت آلت انحراف نداشت و درست بود، اما هنگام عوض کردن پوشک، دیدم یکی دو بخیه افتاده و کمی هم پوشک خونی شده و متأسفانه آلت بچه به سمت چپ انحراف پیدا کرده. شما بفرمایید چه کنیم؟

  17. سلام
    پسر ۳ و نیمه ای دارم که ۲۲ روزگی توسط آقای دکتر بذرافشان در مشهد با گداشتن حلقه ختنه شد و روز بعد خونریزی شدید داشت و… بعد از ختنه من متوجه کج بودن الت به سمت چپ موقع ادرار کردن شدم و در حالت عادی هم کمی انحراف قابل دیدن هست، به تازگی این مورد رو با دمتخصص اطفال درمیون گذاستم که ایشون به من گفتن تا ۴ سال .. ۴ سال و نیم هم صبر کن بعد با متخصص ارولوژی مشورت کن ، اینطور که از پیامها متوجه شدم گویا نطر شما جراحی قبل از ۳ سال هست، ایا تا بحال دیر شده؟ حتما نیازی به جراحی داره؟

  18. سلام اقای دکتر پسر دونیم ساله ایی دارم که هفته پیش عمل هیپوسپادیاس وختنه انجام داد الان متوجه شدم ادرارش به سمت جپ انحراف داره التش هم مقدار کمی به سمت چپ منحرفه به نظرتون عملش اشتباه بوده یامشکل دیگه ایی داره؟

  19. سلام آقای دکتر پسرم تو یه ماهگی ختنه کردیم .متاسفانه بهمون نگفتن که تو دفترچه دارو خشکن و مسکن نوشتن و ماهم نگاه نکردیم متاسفانه بعد چند روز یه کم دچار عفونت شد که بعد دارو دادیم عفونت برطرف شد ولی مشکلی که الان داره الان سنش دوسال و یکماه التش‌کج شده و موقعه ادرار کلا سمت چپ می‌ریزه و هم موقعه راست شدن سمت چپ انحراف داره این چکار کنیم ؟ممکنه از پوست آلت باشه که بخاطر عفونت بد جوش خورده؟تا چند سالگی فرصت عمل داره؟

  20. سلام
    آقای دکتر پسر من که ۵ سال سن داره آلت تناسلیش از دوران تولدش به سمت راست انحراف داره و هنگام‌ادرار به سمت راست ادرار میکنه ولی هنگام ادرار اصلا دردی نداره ؛ آیا نیاز هست که عمل جراحی بشه؟ بیمارستان میلاد بردم براش برای دی ماه نوبت عمل زدم.
    با تشکر

  21. سلام اقای دکتر پسرم یازدده ماه دارد ودوماهگی ختنه کردیم بعدش متوجه کجی ادرارش شدم گفتم شاید خوب بشه ولی نشد الان باید چیکار کنم عملش ترسناک وسخت نیست اخه خیلی میترسم تو خدا کمکم کنیم .البته پسرم هنگام جیش کردن درد ندارد فقط به سمت راست منحرف میشه وکج میره جیشش.

  22. سلام اقای دکتر پسرم ۶ سالشه موقع ادرار به سمت چپ ادرار میکنه دردی هم نداره باید عمل بشه یا نه ممنون میشم راهنمایی کنید

  23. سلام
    بنده در شرف ازدواج و ۲۷ سال سن دارم و یه موضوعی که بسیار ذهنم رو درگیر کرده کج شدن آلت تناسلیم به سبک / در حالت نعوظ زاویه آلت راست تر میشه یعنی از پایه و زیر بیضه کج میشه و حالت نیمه نعوظ مانند بالاست یعنی / و انگار از قسمت بیضه ها این کجی وجود داره این مورد به شکستگی آلت مربوط میشه یانه؟ و یه موردی که هست اینه که در حالت نعوظ وقتی که آلت رو به سمت چپ کج میکنم از قسمت بیضه ها یه جور شکستگی رو مشاهده میکنم (یعنی زاویه دار شدن) در صورتی که وقتی که آلت رو به سمت راست کج میکنم هیچ زاویه ای نمیبینم و قول یه فایلی از اینترنت دیدم سیلندرهای سمت چپ پیوستگی خودش رو داره ولی سمت راست وقتی که به جهت مخالف کج میشه یه برامدگی میزنه بیرون (نه در حد خیلی حاد) والبته عذرخواهم که این رو میگم بنده همیشه شرت چسبیده به بدنم میپوشیدم و آلتم همیشه به سمت راست بوده و یه نکته ی دیگه وقتی که آلت درحالت غیر نعوذ هست در جهت عقربه ساعت که چرخیده میشه به حالت خودش برنمیگرده(حتای تا ۱۰۰ و ۱۲۰ درجه) و در جهت مخالف عقربه ساعت که میچرخونم مثل حالت اسفنجی به حالت اول برمیگرده (جهت چپ و راست و عقربه ساعت رو معیار از سمت خودم گفتم)
    تشکر میکنم اگه کمکم کنید چون برام خیلی سخته برم جای اورولوژی
    به غیر از یه بار که رو آلتم یه فشار کم در حالت نوعوظ اومد و درد نه چندان زیاد تا یک ساعت بعدش آورد در هیچ موقع دیگه ای دردی احساس نشد
    و جالب هست اگه التم رو در حالت غیر نعوظ به این روش\ قرار بدم از همون قسمتی که میگم ممکنه دچار شکستگی شده درد احساس میشه ولی در این حالت/ مشکلی ندارم و درحالت نعوظ زیاد فرقی نداره
    تا به حال با کسی نزدیکی نداشتم.
    ممنون

  24. سلام پسرم دو ماهشه ،بعد از حدود ۲۰ روز از ختنه التش کج شده به سمت چپ،البته ی تیکه کوجیک از حلقش دیر افتاد که افتاده بود به سمت چپ،چطوری باید درمانش کرد

    1. سلام
      اگر کجی قطعی دارد، در حالت کجی عکس بگیرید و اگر شیراز یا نزدیک هستید برای معاینه تشریف بیارید یا به ارولوژیست کودکان در هر شهری که هستید مراجعه کنید.

  25. با سلام و احترام
    بنده یک پسر ۳۲ ماهه دارم که حدود ۲ الی ۳ ماه هست که از پوشک گرفتیمش. چند وقتی هست که متوجه شدیم ادرارش به سمت چپ میزنه. من ساکن قم هستم. خواستم بدونم آیا ممکن هست که یک دکتر خوب در قم برای این مورد معرفی کنید.
    پیشاپیش متشکرم

    1. سلام
      اگر ختنه شده به دلیل تنگی خروجی مجراست.
      اگرر ختنه نشده باید معاینه بشه.
      ظاهرا قم دکتر حیدری بیمارستان کامگار برای این کار مناسب باشند.

  26. سلام آقاي دكتر ، پسرم ٩ ماهشه و آلتش به سمت پايين خميده است ، گفتن كه بايد عمل بشه ، ختنه هم هنوز نكردم ، از بيهوشي براي پسرم ميترسم ، آيا عوارض داره ؟

  27. با سلام بنده ۲۹ سالمه و کجی الت به سمت پایین و چپ دارم و هنگام مقاربت مشکل دارم و نعوظ کامل ندارم و همون قدر که دارم سریعا شل میشود آیا درمان دارد ؟ درصد بهبودی چقدر هست؟ چند روز بعد از عمل استراحت دارم؟ در کرمان یا نهایتا شیراز دکتر خوب شناخت دارید معرفی نمایید با تشکر

  28. سلام آقای دکتر پسر ۶ماه دارم ک بعد ختنه و افتادن حلقه متوجه شدم التش به سمت راست کجی داره. این خطرناکه؟ حتما عمل میخاد؟ من میترسم براش?
    ۳ماهگی ختنه ش کردیم

      1. سلام خسته نباشید ببخشید من بچه ۱۰ماه دارم که دو ماه پیش بخاطر عدم نزل بیضه عملش کردم و به دکترش گفتم که حس میکنم آلتش کج به سمت چپ .دکتر بعد از معاینه گفتن بین ۹-۱۲سالگی مراجعه کنید اگر نیاز بود عمل می کنیم خواستم بدون اون موقع دیر نیست؟ بهترین زمان چه موقع است؟

  29. سلام اقای دکتر من یه پسر ۳ ساله دارم تازه متوجه شدم که به سمت چپ ادرار میکنه اما التش صافه اما بعضی وقتها هم ادرارش صافه . ممنون میشم راهنماییم کنید که نیاز به معاینه داره یا نه؟

  30. سلام.پسر ۱۵ روزه ای دارم.برای ختنه کسی رو در اصفهان معرفی میکنید که صحیح کارش را انجام بده؟

    سوال دوم
    پسری ۲ و نیم ساله دارم که احساس میکنم ختنه اش مشکل دارد و نیاز به اصلاح دارد یعنی کج ختنه شده ادرار کج میریزد.دکتری که در اصفهان ان را اصلاح کند معرفی میکنید؟
    ،

  31. سلام دکتر مناسب برای ختنه ی پسر ۱۷ ،روزه ام لطفا در اصفهان معرفی کنید.
    پسر ۲ ساله و نیمه دارم که احساس میکنم درست ختنه نشده و کجی الت دارد.دکتر مناسبی در اصفهان برای اصلاح ان معرفی کنید.

  32. سلام آقای دکتر
    من یه پسر ۶ ماهه دارم ک ۲۰ روزگی ختنه شد بعد اون متوجه شدم سر آلتش کجه من احساس میکنم بعد ختنه شده ینی قسمت بیشتر پوست در قسمت چپ برداشته شده و آلت ب سمت راست کج شده وقتی ب دکتر اطفال نشونش دادم گف سر آلتش کجه برای ختنه چیزی نگف اما من نگران آینده پسرم هستم میشه راهنمایی کنید چیکا کنم خوب شه.ممنون

  33. سلام
    پسرم چهار سالشه به تازگی موقع ادرار به سمت راست انحراف داره تا قبل ازاین مشکلی نداشته به نظرتون باید پیگیری معاینه بشه

  34. سلام ۱۸ سالمه انحراف الت به سمت پایین دارم و این موضوع خیلی اذیتم‌میکنه
    چی کار کنم؟؟
    و اگه یه دکتر تو گیلان یا تو شهر رشت میشناسید معرفی کنید

  35. سلام آقای دکتر…
    پسرم رو در ۲۰ روزگی ختنه کردم.متاسفانه دکتر ختنه رو بد انجام دادن.بردمش پیش دکتر دیگه…دکتر دومی ختنه رو با تیغ باز کرده ولی آلت به سمت چپ کج شده… آیا این کجی نیاز به درمان داره یا به مرور زمان برطرف میشه؟؟
    ممنون میشم کمک کنین…

  36. سلام
    پسرم دو سال و هشت ماهه اس. بیست روزگی ختنه شده. به تازگی که از پوشک گرفتمش متوجه شدم موقع ادرار کردن التش به سمت چپ منحرف میشه و بعد از ادرار کردن به حالت عادی برمیگرده ولی اصلا درد نداره لطفا راهنمایی بفرمایید نگرانم خیلی زیاد

  37. سلام.بچه ۱۰ ساله ای داریم که در سن ۵ سالگی او را ختنه کردیم.از بعد از ختنه آلت ۳۰ درجه انحراف پیدا کرده و هم در حات عادی و هم در حالت نعوظ انحراف دارد.هیچ درد یا مشکلی هم نداره
    دلیل انحراف چیست؟
    راه حل چیست؟

  38. سلام.وقت بخیر.
    پسر ۲۶ماهه دارم که ۴۰روزگی ختنش کردم.الانم دوماهه تقریبا از پوشک گرفتمش.تازگیا متوجه شدم ادرارش به سمت چپ کجه.نه همه مواقع ولی بیشترش.کجی التم نداره.
    بعضی مواقع اخر ادرارش قطره قطره میریزه،این میتونه دلیل تنگی مجاری ادراری باشه؟
    سوال بعدی تو این حالت بچه اذیت میشه؟
    عملش چقدر طول میکشه و دوره نقاهتش چقدره؟
    یجایی خوندم ی پمادی هست برای مجاری تنگ استفاده شه مشکل حل میشه درسته؟
    ممنون ازتون

    1. سلام
      این تنگی نوک مجرا هست
      موقع ادرار اذیت نداره ولی در طولانی مدت بر مثانه اثر بد داره
      عملش ۵ دقیقه و دوره نقاهت و درد بعد از عمل نداره
      با پماد و میل زدن مساله بدتر میشه

  39. سلام آقای دکتر پسر من الان ۵سالشه و کجی ادرار داره در سن حدود ۲ سالگی بدلیل انسداد وخروجی ضعیف جراحی شده و از اون به بعد کجی ادرار گرفته آیا مشکلی ایجاد میکنه.? پزشکش می‌گفت موردی نداره

  40. سلام پسر من ۱۰ سالشه و مجرای ادرارش روی سر آلت تناسلی قرار دارد و هنگام ادرار به سمت بالا ادرار می کند ولی تنگ مجرا ندارد و ادرار با فشار خارج می شود آیا این مشکل ساز هست در آینده. ممنون

  41. سلام اقای دکتر پسر من ۲ ماهشه التش به سمت پاینه و سوراخشم کمی پایین ایا خطری داره باید عمل بشه

  42. سلام آقاي دكتر،من كرمان هستم،پسر ٣ساله اي دارم ك ادرارش كاملا ٤٥ درجه كج هست ب سمت راست،ب دكتر ارولوژيست مراجعه كردم معاينه كردن با يك وسيله اي و گفتن تنگي مجرا نداره و التش مهم نيس ك انحراف داره،حتي در حالت عادي هم آلت ب سمت راست كج هست،اما زمان سفتي ب اندازه٤٥ درجه كج نيس اما خوب كلاهك كاملا ب سمت راست چرخيده،من واقعا درمونده شدم تو اين موضوع?خواهش ميكنم راهنمايي كنيد،اگر ميشه عكس هم ميتونم بفرستم براتون.از عمل بخاطر آيندش ميترسم يوقت روي حسش تاثير نزاره،يا عوارض ديگه اي نداشته باشه?
    لطفا كمكم كنيد.ببخشيد ك زياد حرف زدم.

  43. سلام پسری دوماهه دارم که التش کج هست و همچنین مجرای ادرارش هم افقی هست و و پوستی که عز قسمت زیر پوست باید بهم وصل باشه به سمت بالا راست چرخیده بهم گفتن جراحی باید بکنم اما نمیدونم چه سنی براش خوبه ؟
    که انجام بدم و اینکه ایا عمل سختی هست ؟ اگه عمل نکنم ممکنه براش مشکلی ایجاد بشه در اینده؟

    1. سلام ببخشید من التم حدود ۱۵درجه به سمت چپ کجه .وهیچ دردی هم نداره می خواستم ببینم که در اینده به مشکل بر می خورم یا خیر و خودش در گذر زمان به حالت اولیه خودش بر میگرده
      باتشکر.

  44. با سلام و احترام
    پسر پنج ساله ام در سن شش ماهگی عمل هایپوسپادیاس انجام دادن الان انحراف الت و همچنین بد شکلی الت رو دارن دکتر تشخیص جراحی مجدد دادن خواستم بدونم عوارض عمل مجدد زیاد هست ایا در نغوظ و طول الت تغیری ایجاد میشود؟؟؟
    با سپاس فراوان

  45. سلام آقای دکتر پسر بچه ی سه ساله دارم که ی هفتش بود ختنه کردم.بعد از گرفتن از پوشک متوجه شدیم که التش به سمت چپ انحراف داره.پیش دکتری که ختنه کرده بود بردمش میگه به جراح یا دکتر کلیه و مجاری ادرار نشون بدید.دکتر مجاری ادرار گفت که باید بگذره اگه خوب نشد وقتی بزرگ شد عمل کنه لطفاً راهنمایی کنید…آدرس مطب هم لطف. کنید ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *